Principal
Indice Foro
Registrarse
Desconectarse
FAQ
Contacto

quan parlem en català i ens contesten en castellà

Notapor antligen2 el 29 Feb 2008, 21:00

isaver escribió:Pues a mí me revienta justo lo contrario... cuando hablo en castellano y me contestan en valenciano. Lo entiendo pero me ahí me siento de más para seguir interviniendo... Y no sé si lo hacen para eso, o pq es un punto el hablar en ese dialecto entre los profesores de Instituto.

Es un modo de señalarse cómo "superiores" en mi medio, por cierto.

PD: Podría intentarlo, pero me sigue pareciendo ridículo esa pose de hablar valenciano, sin necesidad. Y aparte, que me gusta más el castellano, ale!


Pues vete a Castilla y se feliz, deja hablar a la gente en valenciano en su tierra...

Avatar de Usuario
antligen2
Novato
Novato
 
Mensajes: 97
Registrado: 16 Ene 2008, 01:00
Ubicación: Castellón

Notapor Allure el 29 Feb 2008, 21:25

El castellano es un dialecto del español.

P.D. Por cierto, ¿cómo se llama el dialecto del español en Valencia?
ningú ha pillat que estava sent irònic?
Avatar de Usuario
Allure
Avanzado
Avanzado
 
Mensajes: 421
Registrado: 08 Oct 2007, 00:00

Re: quan parlem en català i ens contesten en castellà

Notapor 7676 el 23 May 2008, 01:37

;)
Jo vaig nèixer a Bcn però em vaig venir a viure a Galícia als 14 anys,els meus pares són gallecs i la meva llengua mare és el gallec, encara que parlo també castellà, sobre tot al trevall. Perdoneu-me doncs si tinc faltes ortogràfiques a la meva escrita, hi ha molt de temps que no escric català... Weno, veig que a Espanya molta gent ens té ràbia per parlar català (ni us imagineu la mala premsa que tenim aquí a Galícia,encara que sigui també una Comunitat/nació histórica). Pero el millor és que després de viatjar per aquí t'assabentes de que els gallecs parlen el seu idioma sense por, lis dona igual si la penya d'altras parts d'Espanya o els inmigrants els entenen o no quan parlen... Moltes vegades quan arriba gent d'altre lloc d'Espanya ells segueixen a parlar gallec fins que els "visitants" lis demanen "si us plau" que parlin castellà (us dic que aquí hi ha més gent mal.leducada que a Catalunya en temes de llengua, i encara que a Galícia la gent té fama de èsser agradable, hi ha de tot, de veritat, com a tots els llocs ;) "Coge buena fama y échate a dormir, cógela mala y..." ) .
A mi em dona el mateix en qué em parlin, si sóc capaç d'entendre'l... Però això és cosa de cada un/una, simplement el que pots fer és continuar parlant català i si la persona et demana que canviis, doncs ho fas, si no t'ho demana serà per que t'entén bé i li dona el mateix qué llengua parlis.

Molts petonets a tots/totes i una abraçada forta!!! ÀNIM, que no tothom ens critica, és sobre tot falta de coneixement,jejjeje... ...!!! ;)
7676
 

Re: quan parlem en català i ens contesten en castellà

Notapor Res_funciona el 24 May 2008, 16:58

el problema radica en que hi ha gent que té perjudicis cap a totes les llengues que no siguin el castellà, la catalana especialemnte. és l'únic problema.
"Sólo serás amado donde puedas mostrarte débil sin provocar la fuerza." Theodor W. Adorno. Una invitación a la ternura como forma de vida.
Avatar de Usuario
Res_funciona
Master
Master
 
Mensajes: 1028
Registrado: 11 Ene 2007, 01:00

Re: quan parlem en català i ens contesten en castellà

Notapor Invitado el 15 Jul 2008, 21:30

Jo el que faig si me responen en castellà és continuar en català. Si la persona en qüestió me diu que no m'enten doncs depen. Si m'ho diu de bones maneres no em fa res canviar (perquè poden haver-hi mil circumstàncies per les quals no hagi après català) , ara bé, si m'ho diu de males maneres (Què?? -amb cara de fàsti-, hablame en cristiano, etc etc) el que faig és dir "és igual", i dono mitja volta. Més que res perquè no tenc ni força ni ganes per discutir-me amb un desconegut per un tema així.
Invitado
 

Volver a Català

¿Quién está conectado?

Usuarios navegando por este Foro: No hay usuarios registrados visitando el Foro y 1 invitado